вторник, 31 декември 2019 г.

Годишни любимци за 2019

Винаги досега когато си е отивала дадена година съм изпитвала известна носталгия по отминалите месеци. И почти винаги ми се е искало годината да не свършва все още. Това обаче далеч не е така с 2019, всъщност нямам търпение да си отиде тази изключително трудна за мен година, която за съжаление не ми донесе това, което очаквах. Тази публикация ще посветя на любимите си неща за 2019, но към края на публикацията ще включа и малко от житейските уроци, на които животът ме научи принудително. Изборът дали да ги прочетете е ваш. В случай, че искате да видите единствено позитивната част на нещата, надявам се в класациите ми за любими неща да откриете и свои фаворити. 


Всъщност подобни лични класации съм правила през 2016 и 2017, като 2018 пропуснах, тъй като беше отново турбулентна година за мен. Не толкова, колкото е 2019. Въпреки това смятам, че има какво да споделя с вас.


Тук ще се постарая да избера по едно нещо от вид, но смятам като максимален брой продукти от категория да се спра на максимум три. 


ФОН ДЬО ТЕН - Тук ще класирам два фон дьо тена, които много харесвам. И двата са на Makeup Revolution и това са Fast Base Stick Foundation F1Conceal & Hydrate Foundation F1. Бих казала, че течният фон дьо тен е значително по-светъл и покривен от стик формата му. Стикът обаче е много удобен за носене на път. Харесвам и двата и ги препоръчвам. Що се отнася до покривност, със сигурност Conceal and hydrate е по-успешен и хигиеничен за използване. 

КОРЕКТОР - За пореден път, любимият ми коректор е този на Catrice. Liquid Camouflage в нюанс 005 е този, който използвам и ми пасва идеално. Това за мен е идеалния коректор. Използвала съм този на Makeup Revolution, но той е твърде сух за мен. Liquid Camouflage e покривен, но същевременно стои много естествено. Цветът също е достатъчно светъл за мен. 

ХАЙЛАЙТЪР - Това е един от любимите ми козметични продукти. Не бих казала обаче, че се открои някой конкретен тази година. Общо взето редувах използването на няколко, сред които бяха най вече класическия TheBalm - Mary Lou Manizer и едно от новите ми попълнения, който е по-лек и назебележим и именно L.O.V. - Perfectitude Aura Glow. Тази година определено залагах на златистите хайлайтъри. Смятам, че пасват добре на кожата ми, стига разбира се да не са твърде тъмни и жълтеещи. Тези двата ми пасват добре и ги харесвам, дори комбинирани. 

СЕНКИ ЗА ОЧИ - Последните години определено залагам на палитрите за сунки по-често. Почти не купувам единични такива. Затова тук ще изброя трите палитри, които използвах по-често. На първо място слагам I heart revolution - Chocolate nudes, Revolution Pro - Supreme Palette - Allure, а на последно място ще сложа една палитра, която очаквах месеци наред и нямах търпение да поръчам. Трябва да кажа, че качеството и не се оказа каквото очаквах, но цветовете и са много красиви. Това е Revolution Pro - Colour Focus Palette Night & Day. За единична сянка ще класирам Maybelline Color tattoo - On and on bronze която е тотален фаворит. 

СПИРАЛА - Тук изборът ми е много лесен. Това е Maybelline - Lash sensational. Много силно се надявам да не и развалят формулата, защото е разкошна. 

ЧЕРВИЛО - Що се отнася до червила е същото като с хайлайтърите. Имам доста и постоянно използвам различни. Ще опитам да отлича 3 от тях обаче, които използвах най-много през годината или които харесвам най-много. На първо място несъмнено е Clinique - Colour + Primer - 02 Bare Pop. Средна покривност, естествен блясък, няма аромат, гилзата много ми харесва. Обичам всичко в това червило. На второ място ще сложа Max Factor - Velvet Matte - 05 Nude. На трето място ще класирам червилото на L'ancome - Rouge Ruby - 214 Rosewood защото макар да не е сред най-използваните ми намирам цвета му за много нестандартен. 

ГЛОС ЗА УСТНИ - Тук ще бъда по-скромна. Ще спомена най-любимите ми глосове за годината. Това са тези на Makeup Revolution - Jewel collection lip toppers които исках да притежавам от миналата зима. Смятам, че напълно си заслужават. Харесвам също и глоса на Essence - Plumping nudes - 07 so heavy. Придава приятно ментово/разхлаждащо усещане и лек цвят с блясък.

БАЛСАМ ЗА УСТНИ - Тук може би ще ви учудя, но всъщност любимият ми балсам в момента е на българска марка и все още не съм го споменавала в публикациите си. Той е на марката "Хармония", закупих си го от оптека. Аз имам този който е в синьо и с ванилов аромат. Наподобява балсамите на EOS, има сходна кръгла форма, хидратира чудесно, състава му е доста натурален и наистина виждам ефект от него. Цената беше под 3 лв. На второ място е може би балсамът на EOS от тяхната кристална серия с гуава, но тъй като на практика е нещо като гел, доста бързо се счупи. Тоест, от практична гледна точка не е най-добрият. 

ЛИЦЕ - Честно казано не мога да отлича много любимци тази година, не и нови такива. Да, имах нови продукти, които използвах, като например серумите на Balea, но не бих казала, че ми станаха особено любими. Най-любимия ми продукт за лице е слънцезащитния флуид на La roche posay Anthelios. Харесвам и маската за лице на Bielenda - Juicy melon

ТЯЛО - тази година нямах особено време и възможност да използвам много продукти за тяло. Сред фаворитите ми са Krauterhof - Алое вера гел 96% който ви показах сред новите си покупки тук. Използвах го основно лятото и ми харесва, че почти няма аромат и попива сравнително бързо. На второ място ще спомена пяната за вана на Avon с дъвка. Определено любим продукт през цялата година.

КОСА - след всичките ми премеждия с косата тази година, определено тествах доста неща. Не бих казала обаче, че видях драстичен резултат от нито едно от тях. Може би ампулите на Vichy -  Dercos Aminexil са тези, които ми харесаха най-много, защото поне изсушаваха корените на косата ми и тя се омазняваше значително по-бавно. Дали обаче имаха значителен ефект за косопада не мога да кажа. Мисля, че намалиха падането и видях малко нови косъмчета да израстват. Цената им обаче е доста висока.. 


Предполагам няма да е изненада ако кажа, че любимият ми парфюм за годината е именно Salvatore Ferragamo - Signorina Misteriosa. Съчетава всичко, което харесвам в едно - изглежда стилно, аромата е семпъл, но по-скоро откъм сладката страна, има ванилия в него, усеща се и някаква захарна нотка (на млечния крем или както аз го определям - ванилов пудинг).


Харесвам всичко в този парфюм, освен може би не особено голямата му трайност. Флакона е разкошен, аромата е семпъл, но много уютен за мен. Цената му също е приемлива.


Тази година не беше особено ползотворна що се отнася до филми които да харесвам, но пък тези, които попадат в днешната ми класация определено си заслужават, поне според мен. Трябва да кажа, че жанровете, които харесвам са трилър/драма/фантастика/мистерия. Общо взето комбинация от тези неща. Затова разбира се, филмите които харесах не са сапунки и сълзливи романтични комедии. Въпреки това обаче смятам, че всеки от тях ще ви научи на нещо и ще разшири мирогледа ви за живота.

Малък колаж, който направих с всички споменати филми.

№ 1 | Five Feet Apart - екранизация на книгата, която всъщност не съм чела все още. Почувствах обаче този филм много близо до себе си. Беше болезнено откровен и реалистичен. Главните персонажи се бориха за всяка глътка въздух, което всъщност се случи и на мен, макар и заради различна причина. Само тези, които са изживявали подобно нещо могат да се поставят истински на мястото на Стела и Уил. За непрестанната борба не само с живота, но и със себе си. За волята за живееш и да обичаш, за това от какво си готов да се откажеш, за да направиш другия щастлив. История за това как любовта не е в това което казваме, а в това, което правим за човека, когото обичаме, дори да трябва да пожертваме нещо свое или дори себе си. В случай, че искате да прочетете повече за тази трогателна история, може да погледнете ревюто, което написах за този филм.

№ 2 | Bird Box - този филм е всъщност от миналата година, но аз го изгледах едва тази. Аз обичам странни, нетипични сценарии. И Bird Box e точно такъв. Какво бихте направили, ако сте едни от последните оцелели? А какво, ако едно от най-важните ви сетива трябва да бъде премахнато и то по ваше собствено желание? Понякога най-съществените неща не могат да бъдат видяни, те трябва единствено да бъдат почувствани. Това е филма за свободата, отвъд границите на това, което сме, извън тялото и сетивата ни. Свобода, която може да бъде постигната с високата цена на това да вярваме на инстинктите си. Символ на целия филм е птицата, като предвестник на това, което предстои и символичното послание за свободата. Това е един от тези филми, които ще ви оставят в размисли часове наред и който изобщо не е предвидим и елементарен. Това, което виждате, не е това, което е. Винаги имате избор дали да повярвате на очите си или на това, което е вътре във вас.

№ 3 | Level 16 - тазгодишите ми филмови открития са предимно от миналата година. Но по-добре късно, отколкото никога. Ниво 16 е доста нестандартен филм, чиито сценарий много харесах. Вивиан, която е в една от главните роли, е едно на пръв поглед обикновено 16 годишно момиче, което няма родители и е отглеждано в приют, заедно с други момичета. Нейната красота, както и красотата на всички останали момичета е по-скъпа от всичко, дори от техния собствен живот. Момичета, които не са имали шанса да бъдат обичани и осиновени, принудени да бъдат поредния експеримент на гениален и маниакален хирург. Колко струва красотата? Каква е цената на един човешки живот? Филм за това как никой не може да спре времето, как един човешки живот може да струва толкова малко пред амбициите за богатство. Как дори един слънчев лъч може да бъде най-красивото нещо, което сте виждали, ако сте живяли цял живот в тъмнина (буквално и преносно). Филм за правото на това да бъдеш свободен човек и да имаш личен избор какво да правиш с живота си.

№ 4 | Boot camp - Този филм е от 2008 година, но трябва да призная, че не го бях срещала никога досега. В него участва небезизвестната Мила Кунис. Този филм разказва за екстремните възпитателни методи на подобни лагери, които са били честа практика. Филмът е по действителни събития. София е непълнолетно момиче, които не обича да се подчинява много на доведения си баща и майка си. Съдбата и се преплита с тази на други проблемни деца, които насилствено са изпратени на заточение във възпитателен лагер на отдалечен остров. Там те нямат нищо - нито лични дрехи, нито достъп до родителите и приятелите си в техния свят, нито дори достойството си. Един безкмопромисен лакер със съмнителни ръководители, който превръща живота на всеки в ад. И нещата вече са въпрос на оцеляване, не просто на възпитание. Единствената упора на София е нейният приятел, който е готов за рискува живота си, за да я измъкне от този насилствен затвор. Силно ви препоръчвам този филм.

№ 5 | Dragonfly - още един стар филм от далечната 2002, който обаче не бях гледала преди това. В ролите е Кевин Коснър, който в живота има цели 7 деца, за тези от вас, които не знаят. Да се върнем на филма. Това е история за любовта, която закриля, за свръхестественото в живота ни. Д-р Джо и съпругата му са на мисия в Южна Америка. Всичко за тях изглежда чудесно, до момента в който не се случва инцидент със съпругата на доктора. Той се връща от Южна Америка с разбито сърце, по-самотен от всякога. Но има нещо, което жена му опитва да му каже от другия свят. Дали той ще успее правилно да разчете знаците, които тя му дава? Тази тайна, която тя крие ще промени живота му, но само ако той успее да разбере каква мистерия се крие в джунглите на тази далечна земя. А това, което го чака там ще преобърне представите му за живота. Една свърхестествена драма, която със сигурност ще ви накара да се замислите за живота и какво е естински важно, затова как поякога не виждаме знаците около нас, които биха ни помогнали да стигнем до истината.

№ 6 | Look away - още един филм на 2018. Поставям го на последно място, тъй като е по-скоро за развлечение, отколкото за извличане на някакви поуки. Напомня ми доста на филма Кари - момиче, което е по-различно, което не се вписва сред околните и бива подигравано и отбягвано от всички. Всичко обаче се променя в момента в който тя осъзнава, че притежава способност и сила, която никой друг няма. Филма разказва за това как под влияние на много външни фактори, ние сме способни за изключим хумаността си. Това обаче е врата, която не трябва да отваряме, защото зад нея се крие нещо, за което не сме и предполагали. Филм за това как е възможно личността ни да се промени коренно, ако някой ни малтретира емоционално (или физически), а последствията ще бъдат пагубни, както за околните, така и за нас самите. Защото изгубим ли себе си, значи сме изгубили всичко. А връщане назад не винаги има. Никога не трябва да подценяваме някой, който не се вписва сред околните защото не знаем на какво е способен този човек.


Този път смятам да спомена нещо повече за моите рисунки и арт профила, който направих съвсем наскоро. Ако харесвате това, което правя, бих се радвала да ме последвате. Успях най-накрая да измисля арт псевдоним, който ми харесва, а освен това има и символично значение за мен. Името на арт страниците ми произлиза от английската дума: "Aeonian", чието значение е нещо, което трае вечно, неизмеримо дълго. "Anian" от друга страна е име, което означава сила и природа. Освен това, буквата А е първата буква от моето има, а последващите са също част от него. И така, моят арт никнейм е всъщност: "Aeanian" или "Aeanian.art". Предстои да добавя рисунките си и във фейсбук, но за момента може да ме откриете на следните места:



Това са малка част от тазгодишните ми рисунки. Още доста мои творби може да откриете в посочените линкове.


За тази година имам любима фраза. Не успях да се спра да конкретен цитат, но смятам, че това, което ще споделя с вас наистина си заслужава.


'Every cloud has a silver lining' в превод означава, че във всяка трудна ситуация има лъч надежда. Независимо колко лоша е дадена ситуация, винаги има потенциално добър аспект. Използва се за да помогнете на някой, който вижда нещата в негативна краска да види и положителния развой на нещата.


Не мога да изтъкна точно любими книги, тъй като част от тях все още предстои да изчета, но ще споделя с вас книгите, които си закупих тази година (основните от тях). Лятото имаше промоция в Ozone, където при покупка на 3 книги, четвъртата с най-ниска стойност е подарък. И така се озовах с цели 8 книги. Повечето са на криминална тематика. Нямам представа защо, но тази категория ми се стори най-интересна. Някои от тях имат и фентъзи елементи.

Игра на живот - Кен Гримуд | Точно пред очите ти - Джак Джордан | Между лъжите - Мишел Адамс | Аз преди теб - Джоджо Мойс


Оставих те да си отидеш - Клеър Макинтош | Всичко, което искаш да бъда - Минди Мехия | Останалото е мълчание - Алекс Майкълидис | Фантомна болка - Олег Рой


За момента мога да споделя впечатленията си от "Всичко което искаш да бъда" - добре поднесена криминална история за живота и изборите които правим. Как нямаме право да си играем с чуждия живот, просто защото не сме наясно със своя. Книгата наистина е страхотна, за любителите на криминални сюжети. Държи в напрежение до последно и краят беше неочакван лично за мен. "Аз преди теб" всъщност взех за майка си, която много хареса филма, но уви не остана впечатлена от книгата. Попринцип не е точно това, което аз чета, но евентуално бих я прегледала, след всички останали в списъка.


Музиката е голяма част от живота ми. Смея да кажа, че не мога да живея без да слушам музика, затова в тази класация ще попаднат доста песни, които обаче са една малка част от всички, които слушах и харесвам през годината. Ще спомена 8 от тях, които слушах буквално нон стоп, а по-надолу ще споделя с вас и още няколко заглавия.

H.E.R. - Avenue, Ashlee - Alone With You, CVIRO & GXNXVS - Caught Up, Summer Walker - Playing Games, Zivert - Life, Pascal Junior - My Way, Always Never - It's Over, Disclosure feat. Sinead Harnett - Boiling. 


Eто още няколко песни, които заслужават внимание, поне според мен: Lyves - The Weather. Това не е единствената песен на Lyves която харесвам. Всичките и песни са много добри и ги препоръчвам. HTMN - Emptiness, а един от любимите ми изпълнители за година е всъщност Sabrina Claudio. Друга песен, който напоследък слушам доста е Tyrese - Sweet Lady. Не съм много добра в определянето на стиловете на конкретни музикални произведения, но условна ще кажа, че харесвам vocal house, R&b, chill out и подобни.


Тази година, за разлика от предишните, интересите ми бяха насочени основно към канали с тематика обръззана с нарцистичното личностно разстройство. Всъщност нарцисизма е много по-сериозен проблем и епидемия. Може би нямате представа за какво говоря и в случай, че това е така ви съветвам да потърсите статии на английски език, тъй като информацията не е ограничена, както на български. Аз самата имах нещастието да стана свидетел и потърпевша на подобни хора и смятам, че образоването по тази тема е изключително важно и задължително. Няма да споменавам конкретни канали, тъй като са твърде много, но мога да спомена няколко термина, които да потърсите: "narcissistic abuse", "covert/overt/malignant narcissist". Ако имате партньор, който е егоистично настроен, чиито действия не съвпадат с думите му или просто ако усещате нещо нередно с него/нея, съветвам ви да проучите темата общателно. Освен разбира се каналите свързани с тази тема и като цяло темата с личностно развитие (емоционално и психическо), честно гледах и следните канали:


RawBeautyKirsti - харесвам видеата и, защото макар да не изглежда особено блестящо, е доста земна и включва различни теми, извън козметиката. Вижданията и за живота и за това какво е наистина важно се доближават до моите. И за разлика от повечето влогъри, не използва филтри и насърчава хората да се приемат такива, каквито са.

Chanelette - гледам видеата и, когато имам нужда от спокойствие. Буквално, влоговете и са толкова лежерни и ненатоварващи, добро решение са за тези от вас, които искат нещо отпускащо за гледане. Освен това харесвам неутралните цветови гами, които използва, както и цялостната и по-модерна визия на интериора в апартамента и. Освен това носи гримът си така, както аз самата обичам да го правя - освежаващ, естествено-изглеждащ, който подмладява лицето и подчертава естествените черти.

Tati - харесвам информацията, която винаги успява да представи във видеата си. Макар много хора да се отказаха от нея слуд големия скандал от тази година, аз продължавам да я следя. Разбира се, не мога да кажа, че съм изгледала всяко нейно видео, но от всички бюти влогъри, нейните видеа за мен са най-полезни и информативни.

От нашите влогъри следя няколко, но видеата на Антоанет ми бяха най-интересни, особено покрай отварянето на коледните календари.


Тук ще спомена един от любимите си снимки, които направих през годината и може да видите и в Instagram. Нито една не е обработвана, включително и цветове. Това е причината да ги харесвам толкова много - естествени нюанси и форми, без какъвто и да било едит и филтър.



Не искам да бъда негативна, но няма как да кажа на бялото - черно. Това беше една, а може би и дори най-ужасната година в живота ми и, нямам търпение да свърши, честно казано. Беше много трудна година не само за мен, но и доста мои познати. Като цяло трудна година за човечеството, смея да твърдя. През тази година разбрах какво е истинска болка и страх, както физически, така и емоционален. Научих се да вярвам единствено на собствените си възможности, тъй като посякога единственото, което имаме сме ние самите. Загубих себе си, сега опитвам да се преоткрия. Разбрах, че не е хубаво да се предоверявам, както и да мисля, че имам още време. Понякога времето свършва неусетно. През тази година претърпях най-тежкото си заболяване досега, което едва не ми коства живота. Загубих мечтана работа, именно защото не ме изчакаха да оздравея. Претърпях инцидент още в началото на годината с онези бариери за коли, за щастие без големи последствия. В следствие на пневмонията, която имах, в последствие загубих по-голяма част от косата си, която до момента не успях да възстанова. Тя беше едно от нещата, които истински харесвах у себе си, а се наложи принудително да се разделя с нея. Научих, че суетата е безсмислена в много от случаите, защото когато въпросът е на живот и смърт, нищо няма значение, освен здравето. През тази година разбрах как мой познат, няколко години по-млад от мен, с който сме играли заедно като деца, не успя да пребори рака. Също така разбрах, че човекът, на който имах огромно доверие и който вярвах, че ще бъде до мен и в трудните моменти, далеч не е този, за когото го мислех и усетих за пореден път какво е да те предаде човек, в който силно си вярвал. Видях, че външността не определя какви са хората и дори най-невинно изглеждащия на пръв поглед може да се окаже злонамерен. През тази година също така работих по фрийланс проект за човек от Австралия, чрез който успях да спестя достатъчно пари да си купя така желания от мен лаптоп, който да покрива изискванията ми. Когато също така ме накара да проуча и доста добре какви параметри е желателно да има един хубав компютър. Това беше още едно познание, което няма да ми е излишно. И най-вече, видях, че в истински трудните моменти, не мога да разчитам на друг освен на себе си и семейството си. А когато до мен нямаше как да бъдат те, имах едиствено себе си - това тяло, този ум, тези чувства, тази душа. Видях, че не може да се живее нито в миналото, нито в бъдещето. Животът е тук и сега! А когато животът е застрашен, единственото, за което съжалявах, беше все още неизживяното. Хубавото нещо, което ми се случи е, че осинових котка или по-точно той осинови мен. Оказа се, че се е появил докато съм била в болницата - не знаем откъде. И от тогава не се отделя от нас. Когато се разхождам по улицата, той ходи до мен, постоянно е около нас. И разбира се, смятам, че подобрих доста художническите си умения. Видях, че съм способна да нарисувам неща, за които не съм и предполагала, покрай фрийланс работата ми.

Повече за това какво ми се случи тази година прочетете в "КОГАТО ЖИВОТЪТ ТИ ДАДЕ ЛИМОНИ..."


• Не определяй това какъв е един човек по външността, не дори и по действията, а по моделите на поведение (тоест повтарящи се действия). Patterns never lie.

• Не разчитай на друг, освен на себе си. Обичай се, защото ти си единствения човек, който ще е винаги до теб и в трудни и в хубави моменти. Бъди си самодостатъчен!

• Образовай се по теми, за които дори не си помислял, че ще ти потрябват. Никога не е излишно да се знае повече за психологията на човека.

• Не мисли, че само защото ти не би сторил никому зло и не можеш да си представиш в света да има хора които биха наранили без основание, няма такива хора. Име и те са доста.

• Ако усещаш, че има нещо странно и нередно с човек, с който общуваш, вярвай на интуицията си. Тя рядко лъже.

• Външността е до време, това какво е вътре в нас е завинаги.

• Не си мисли, че винаги имаш време, че винаги има утре.

• Мечтай, но не живей в илюзии.

• Отиди на различно място, поне веднъж за годината, дори да е само из България.

• Не вярвай на думи, вяравай на дела. Те говорят сами за себе си повече от хиляди думи.

• Оценявай елементарните неща, за които дори не се засиляш, когато правиш (да си способен да дишаш без усилие, да вървиш и т.н).

• Ако си добър в нещо, развивай това умение или талант.

• Не се сравнявай с другите. Всеки има различен път/темпо/съдба.

Със сигурност има още неща, които бих могла да споделя и ако се сетя, може периодично да допълвам тази публикация. Надявам се да ви е била интересна и/или полеза по някакъв начин. Или поне информативна, за тези от вас, които биха искали да ме опознаят по-добре.

Пожелавам ви една наистина по-щастлива и успешна 2020 година, която да ви донесе всичко, за което мечтаете и на което се надявате. Пожелавам същото и на себе си! 

Честита нова 2020 година!


Follow me:
            

Няма коментари:

Публикуване на коментар

• Your comments are important to me! I would love if you take your time and leave me some feedback :) •