четвъртък, 18 март 2021 г.

Нов дизайн на блога | NEW blog design

Ако сте последователи на блога от самото му създаване през далечната 2012 г., то знаете, че доста пъти съм обновявала дизайна. Вкусовете ми и предпочитанията относно външния вид на това кътче често се менят и харесвам промяната към по-добро. В тази публикация ще ви покажа всички ъпдейти и се надявам новия външен вид на този сайт да допадне и на вас.

Разбира се, първо ще започна от хедъра на блога, който е и първото нещо, което всъщост влизате. Честно казано аз харесвам и стария дизайн, тъй като и за двата съм положила еднакво много усилия. Но пред последната година много харесвам по-деликатния, цветен и ефирен дизайн, затова реших да обединя няколко подбрани снимки и да съчетая по начина, по който си го представям. Мисля, че се получи точно така, както исках - по-нежно, по-ефирно, по-модерно. Включих повече елементи с повече цветове, като подбрах специален шрифт, който честно казано много харесах и много време търсих, докато разбера, че е всъщност под името "Great Vibes" и може да бъде изтеглен безплатно. Изглежда почти ръкописен, курсивен и елегантен. 

Следващата промяна бяха бутоните с категории. Аз все така харесвам и стария им вариант, но исках нещо по-различно, по-драстична промяна. Тъй като ми се иска блога да не е изцяло с козметична насоченост, а да включва и други категории и различни интереси, които имам, този път добавих повече от тях. Хрумна ми идеята да изглеждат по-анимирани, и може би сте забелязали, че когато минете с курсора на мишката си, цветенцето отдясно изглежда или по-затворена, или разцъфнало. Също така изчезва и едната златна рамка, ако все още не сте го забелязали, вгледайте се внимателно. Може би не е нещо, което се забелязва на пръв поглед, но е малък детайл, който допълва външния вид на моята "цветна градина" хаха. А и както казах, най-важното за мен беше да включа повече категории. За момента е обновена категорията "за мен", но предстои ъпдейт и на останалите и най-вече тази с брандовете, тъй като има още доста такива, които бих искала да допълня. 

Направих и изцяло нов бутон/облик на линка "Continue reading", като се опитах да пасва на стилистиката на новия облик. Бутона е все така функционален, както беше и стария.

Обнових изцяло и връзката/бутончето за връщане в началото на блога, който може да откриете долу вдясно и който много улеснява живота, в случай, че сте скролнали доста надолу в статиите и искате да се върнете в самото начало. 

Бутончетата за бърз достъп вляво в лентата са същите, но когато минете с мишката през тях виждате, че те променят цвета си по-осезаемо, което липсваше при предходния дизайн.

И не на последно място, обнових снимката с представянето на автора, с която добивате представа за това коя съм аз и как изглеждам, защото винаги е хубаво човек да знае чии е дадения сайт и кой е автора, който списва в него. Снимката е значително по-актуална. Като и тук не липсват деликатните цветни елементи, които може да видите и в банера/хедъра на сайта. 

Към момента нямам инстаграм, посветен специално на този блог, но пък за сметка на това съм добавила линк към моята арт страница, където може да откриете неща, свързани с моето професионално развитие в областта на дигиталното изкуство и дизайна. Ще откриете при бутончето за инстаграм.

Направата на един блог отнема страшно много време и усилия, като за цялостна промяна на дизайна, както в случая, това отнема средно между 2-3 пълни дни от сутрин до вечер, усилена работа и концентрация. Всичко в този блог е мое дело, като анимираните бутони и други дребни детайли са направени с много базовите ми познания по програмиране хаха и съответно персонализирането и замяната на някои линкове, оразмеряване, центриране, допълване в html темата,добавени css кодове и т.н. До момента освен своя, съм правила и дизайна на още два блога, което ме кара да се чувствам достатъчно уверена в способностите си. Много бих се радвала да споделите с мен дали новия дизайн ви харесва повече от предходния и съответно всичко друго, свързано с изкуство, което можем да дискутираме.

Follow me:
         

1 коментар:

  1. Много полезна статия! Поздравления приятели, успех в развитието на проектите Ви желаем!


    🕸️ Професионална изработка на сайт услуга от дигитална агенция Viseo

    🕸️ Сайтове Нет

    ОтговорИзтриване

• Your comments are important to me! I would love if you take your time and leave me some feedback :) •