вторник, 3 септември 2019 г.

Speedy.bg и тяхната изключителна некоректност

Колебаех се дали да публикувам това, но смятам, че така е редно. Не е първият проблем, който имам с тази куриерска фирма, но със сигурност не е бил от такова естество. Ще опиша подробно моята одисея с некоректността на Speedy.bg...съчетана с наглост и некомпетентност. 


Знаете, че що се отнася до поръчването онлайн, повечето сайтове са обвързани с горепосочената куриерска фирма и ние, потребителите, нямаме особено голям избор. Цените на доставки, при поръчка от сайт варират от 5-6 лв., че дори нагоре. Като обикновено, се начислява и такса наложен платеж, ако това е вашият метод на плащане. И така, да мина направо по същество. Преди повече от 10 дни, на 22 август, направих поръчка от сайта Pink Panda на стойност малко над 66 лв. Там доставката се осъществява доста бавно, но аз бях готова да чакам. И така, след около седмица получих SMS от Speedy, че на следващия ден мога да очаквам поръчката си. Дотук нищо необичайно. И така, на следващия ден идва куриер, на който плащам съответната сума и взимам пратката си. Няма опция за преглед преди това, а и аз изобщо не се усъмних, че може да има нещо нередно. Видях обаче, че пликът е някак необичаен. Отварям пратката и вътре е всъщност чужда пратка, на жена от Дупница, на стойност 17 лв - дрехи. Веднага позвъних на куриерът, който се върна. Обясних му, че явно е станала грешка, и макар етикета с данните ми да е на пратката, съответно е била объркана. Пожелах да ми върне парите, докато намерят и доставят моята пратка. И тук започват премеждията....

Наглият куриер, който се оказа някакъв нов господин на има Никълъс, първо ми заяви, че нямало как да ми върне парите, след като съм приела пратката, а и не виждал проблем, след като имам пратка. Обясних му по начин, по който може да ме разбере, че това НЕ Е моята пратка, а съвсем друга такава. На практика заплатих пратка, която не съм получила (моята). Той, смеейки се нагло в лицето ми продължи да твърди, че няма как да направи сторно и да върне парите. Нито пък можел да направи нещо, за да се реши проблема. Нямало на кой да се обади. На практика - нагъл и некомпететен. Поисках да звънне на своя управител, с който разговарях и който се държа изключително нагло, повишаваше тон през цялото време. Логиката на куриерска фирма Speedy беше, че щом има пратка и е платена, значи няма проблем. Слабо ги вълнуваше, че пратката НЕ Е моя и е на съвсем различна стойност от тази, която заплатих. Да не говоря, че аз очаквах своята пратка вече повече от седмица. Г-н Никълъс отказа да ми даде какъвто и да било документ или касов бон, че съм платила. А накрая, след като ми беше взел парите за нещо, което не съм получила, с цялата си наглост ми заяви, че той бил изгорял с парите. Той? Как, при положение, че аз бях потърпевшата. Това, че имам чуждата пратка с етикета било достатъчно доказателство, че съм била платила. Междувременно се опита да вземе чуждата пратка от ръцете ми, за да я препрати на жената. Нямаше как да му оставя да вземе единственото доказателство, което имах, че съм заплатила. Той ми каза, аз да звънна на жената, чиято пратка е у мен и общо взето сама да си реша проблема. Никой нищо не можел да направи от тях... Просто нямам думи....

И така, след този ден, многократко писах на отдел рекламации, където бавно и мъчително кореспондирах с Петя Юсколова. Отдел рекламации няма телефон. Единствените телефони за контакт са съответно тези, посочени на сайта, които ви таксуват за всяка минута, а както знаете, ще чуете много обяснение и ненужни информации, за да бъде задържан разговора възможно най-дълго. А най-накрая ще ви кажат, да мишете на мейла на рекламации. Отново - никой не е наясно с нищо, никой не може да направи нищо. Звънях и се обяснявах многократко. Съответно, звъннах и на жената, чиято пратка беше у мен, за да и обясня какво се е случило.  И така, след дълги обяснения с Г-жа Петя, в крайна сметка тя обеща пратката ми да бъде изпратена в събота (а доставката на моята следваше да се осъществи в четвъртък, но поради тяхната некомпетентност беше объркана). В системата вече показваше, че съм платила. Съответно единственият проблем беше, дали моята пратка е загубена или е била изпратена на кой знае кого. Дали е неразопакована или някой си е решил, че след като няма адрес, значи няма получател. Така и не стана ясно, до събота. През цялото време съответно се опитваха да ме накарат да предам чуждата пратка, след което да очаквам моята. Нали се сещате, че ако бях го направила, аз нямаше да имам никакво доказателство, че съм платила, ще разберете малко по-надолу защо. Няколко пъти им повторих, че ще разменя двете пратки едновременно.

И заветният ден дойде. Идва друг куриер, който държеше пратката ми в ръцете си и реших, че премеждията най-накрая приключват. Да, ама не.... Той отказа да ми я даде, защото по неясна причина, стъпката в проследяване на пратка, където показваше че съм платила (и на което за щастие бях направила снимка, за всеки случай), мистериозно беше изтрита. И в крайна сметка, не само не беше отбелязано, че трябва да се осъществи замяна на пратките, но и моето плащане не беше доказуемо. Пълно безумие... Куриерът ми каза в кой офис на Speedy мога да взема пратката си в понеделник. След това разбира се, следват отново множество имейли както  на Pink Panda, така и на Петя Юсколова, в отдел рекламации. В понеделник, отивам в съответния офис, тъй като и като sms бях получила, че пратката ми е там. И познайте какво се случва. Пратката я няма! Някъде на склад е, но не и в този офис....Не бих могла да опиша раздразнението си от цялата ситуация. От там звъннахме на управителя на офиса, където трябваше да е пратката. Доколкото си спомням, Г-н Деян, от офиса на ул. Любляна (София). Той беше единствения любезен човек, който действително се извини за неприятната ситуация.  В понеделник, най-накрая получих някаква новина, че по случая се работи и във вторник ще получа своята пратка на адрес, забележете, без да заплащам доставка (която вече на практика съм платила отдавна и е на стойностх 7 лв.). И така, днес е вторник, денят, в който следваше да получа най-накрая своята пратка и да мога да предам чуждата. Очаквах я до обяд, след което получих sms, че е в офиса в Любляна. О, изненада... Но нали трябваше да пристигне на адрес, при това "без да заплащам"? Не само, че преди да бъде премахнат наложения плажет ми искаха да заплата два пъти една и съща пратка, но и в крайна сметка, не пристигна на адрес. Имайте предвид, че аз пътувам с билети, а офисът не е много наблизо. 

И така... в крайна сметка, след повече от 10 дни, много похабено време, нерви...ангажиране на човек да стои вкъщи и да очаква пратка, която така и не пристигна на адреса ми...да не споменавам колко пъти ми се наложи да звъня и да пиша както на Pink Panda, за съдействие (които бяха много любезни, но които също нямат телефон и на практика няма как да се свържа с тях по този начин), имам над 10 разменени e-mail-и с отдел рекламация, докато най-накрая самата аз не отидох да взема това, което отдавна съм платила. Доставката, която отдавна бях заплатила, така и не получих. Въпроса е принципен. Не е толкова дори за сумата пари, колкото до това, че Speedy са изключително некоректни! Ами пратката на другата жена? Тя така и не получила отговор от тях какво се случва. Това е изтичане на лични данни. Ами ако пратката беше много ценна и попаднеше в ръцете на някой, който със сигурност нямаше да я върне? Давайки парите си на тази куриерска фирма, ние предоставяме и доверието си, че нещата ще бъдат доставени както следва. И вместо някой наистина да се заема спешно с цялото недоразумение, те се чудят как да увъртат и протакат нещата. За щастие, нищо от пратката ми не липсваше и не беше счупено, тъй като все пак това е козметика - колко оше можеше да бъде подмятана в най-различни складове, куриери и офиси? А защо е имало проблем? Защото някой не си е свършил работата! Оказа се, че моята пратка и пратката на жената са изпратени от един и същ офис във Варна, където върху чуждата пратка, беше залепен и моя етикет с данни. Да, пратката на жената имаше два различни етикета. А моята пратка нямаше никакъв.

Както споменах в началото, не е първия ми проблем с фирмата. Преди време, когато трябваше да получа пратка, от чужбина. отново имаше проблем. Знаете, че международните пратки трябва да са надписани по определен начин. Съответно, получател и подател се пишат в горния ляв и долен десен ъгъл. Тогава, отнякъде успях да открия друг техен мейл, който не съм сигурна, че пазя. В крайна сметка се оказа, че при прехвърлянето в складовете им, някой е залепил етикети точно където е бил моя адрес. Още едно пълно безумие. И след много време чакане и отново множество мейли, се оказа, че някъде си, имало пратка без адрес и се стигна до извода, чрез товарителницата, че това е моята пратка. Реално, имам чувството, че в тази куриерска фирма никой не си върши работата и на този етап аз дори съм положила повече усилия да откривам пратките си, отколкото някой е положил усилия да ги достави коректно. Не исках да казвам директно, че Speedy са мошеници, но ето, казвам го. 

Безкрайно съм разочарована от техните услуги и некомпетентност. Имайте едно наум, ако използвате техните услуги. Може така и да не получите пратката си или да я изпратят на някой друг, който да няма намерение да ви я върне. И разбира се, ако имате някакъв проблем, пригответе се да проведете множество азговори (които далеч не са безплатни), да изпратите множество мейли, на които е много вероятно да не ви отговорят, да изхабите още много нерви и да загубите много от времето си! И ако сте късметлии (силно казано), накрая ще успеете да се доберете до заветната си пратка, която ви се полага и която вече вероятно сте платили. 

Follow me:
            

8 коментара:

  1. Да, така е, откакто Спиди смени собственика си, нивото на безотговорност рязко се повиши! Аз също съм имала няколко челни сблъсъка с тази куриерска фирма, с техните куриери, да не говорим за служителите в офисите им. Ако има някъде сайт, в който да оценяваме рейтинга дадена фирма щеще да е добре! Иначе като си получиш праката ти пращат sms с въпросче “ дали сме доволни от обслужването”

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, за пръв път именно вчера получих подобен смс...Действително, спомням си преди години, когато беше наистина коректна фирма. Както споменахте обаче, откакто смениха собственика, нивото падна главоломно, за съжаление...

      Изтриване
  2. Дано шефовете на СПИДИ да си вземат поука от тия безобразия които се случват в тяхната фирма и да си стягат персонала да си върши работата честно и коректно спрямо клиентите на фирмата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано, но е малко вероятно :D и последния месец има много забавяне по пратките и неспазване на срокове.

      Изтриване
  3. Ситуацията не се е променила, 2 години по-късно. Speedy са некоректни. Не само, че не спазват времето за доставка, но ине правят посещения, а после твърдят, че не са намерили никой.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чувала съм, че понякога наистина не идват на адрес, а се съобщава, че не е имало никой. На мен не ми се е случвало, но не съм изненадана..

      Изтриване
  4. Понякога дори лъжат ,че кариерата е звънял и разговарял по тел,след което пренасочват пратката за склад в Божурище.
    Много проблеми съм имала с тази фирма,нееднократно!Отвратена съм!

    ОтговорИзтриване

• Your comments are important to me! I would love if you take your time and leave me some feedback :) •